Programma 2015-2019

Inleiding

Het landelijk beleid van de regering VVD-PvdA heeft ervoor gezorgd dat zekerheden in een rap tempo worden afgebroken. Op veel gebieden hebben wij moeten inleveren, zoals op goede zorg, betaalbaar en veilig wonen, werk, inkomen, een veilige leefomgeving en een gezond milieu.

Als het aan de SP ligt gaan we in Limburg niet bij de pakken neer zitten, maar stropen we de mouwen op om stevig te bouwen aan een provincie waarbij álle Limburgers centraal staan. We zetten in op een nieuwe toekomst om Limburg weer leefbaar te maken. Dit doen we door te investeren in een samenleving waarin de menselijke waardigheid weer centraal komt te staan, waarin iedereen gelijke kansen wordt geboden en waarin de solidariteit wordt hersteld. Wij willen investeren in mensen, nieuwe energie en nieuwe banen.Wij kijken naar een toekomst waarbij wij samen met u, nieuwe kansen creëren en niet de markt laten bepalen wat goed voor u is. Wij investeren in zaken waar alle Limburgers profijt van hebben. Wij zetten ons in voor een gezonde en leefbare provincie: een 100% sociaal Limburg

Daan Prevoo, Lijsttrekker