SP en GroenLinks eisen duidelijkheid over adviesrol provincie bij Sankt Ludwig

21 november 2008

SP en GroenLinks eisen duidelijkheid over adviesrol provincie bij Sankt Ludwig

De fracties van SP en GroenLinks in Provinciale Staten eisen opheldering van Gedeputeerde Staten (GS) over de gebrekkige beantwoording van vragen over Sankt Ludwig. Zonder overleg met Provinciale Staten hebben Gedeputeerde Staten minister Plasterk geadviseerd om dit voormalig klooster van de lijst met rijksmonumenten afgevoerd.

Vorige maand besloot de minister om het gebouw te behouden als rijksmonument, de schriftelijke vragen die GroenLinks en SP naar aanleiding van deze kwestie hebben gesteld, worden amper beantwoord.

SP Statenlid Thijs Coppus: "De beantwoording van de vragen is zeer teleurstellend. Ik heb de indruk dat Gedeputeerde Staten totaal geen moeite doen om onze vragen serieus te beantwoorden. Daarom hebben wij samen met GroenLinks een pittige brief over deze zaak geschreven."

De partijen willen nogmaals van het provinciebestuur weten wat ze van het besluit van de minister vindt. Lees hier de schriftelijke vragen (pdf).