Maastricht Aachen Airport

SP pleit voor vrachtluchthaven Maastricht

(Bron: Limburger) Het noodlijdende Maastricht Aachen Airport moet zich geheel gaan richten op vrachtvervoer. Van alle geschetste scenario’s is dat de enige kans om de luchthaven te redden, aldus de Statenfractie van de SP. Het aanhouden van passagiersvluchten is in de ogen van de partij ‘gebakken lucht’. Dat zegt SP-fractievoorzitter Daan Prevoo aan de vooravond van een debat over de toekomst van het vliegveld, donderdag.

Verkoop aandelen Maastricht Aachen Airport voorbarig

(Bron: L1) De gemeente Sittard-Geleen wil haar aandelen in Maastricht Aachen Airport voor het symbolische bedrag van 1 euro verkopen aan de Provincie.

De SP in het Limburgs Parlement heeft inmiddels vragen gesteld. Volgens de partij wordt in het voorstel sterk de indruk gewekt dat de Provincie daadwerkelijk de luchthaven gaat overnemen. De SP noemt dat voorbarig, omdat het Limburgs Parlement daar nog een besluit over moet nemen.

Onderzoek naar gevolgen sluiting Maastricht Aachen Airport

(Bron: L1) De SP in het Limburgs Parlement wil weten wat de gevolgen zijn als Maastricht Aachen Airport wordt gesloten. In schriftelijke vragen stelt de partij dat afgesproken is dat ook het sluitingsscenario serieus zou worden onderzocht.

20 november 2013

SP wil zorgvuldigheid in dossier vliegveld Maastricht-Aachen

De discussie over het voortbestaan van het technisch failliete Maastricht Aachen Airport (MAA) is weer opgelaaid. De provincie wil het vliegveld overnemen. Provinciale Staten moeten hierover op 7 februari 2014 een besluit nemen. De Statenfractie van de SP wil in deze complexe situatie een zorgvuldige afweging kunnen maken over een mogelijke overname óf zelfs eventuele sluiting van de Limburgse luchthaven Maastricht-Aachen.

25 mei 2013

Behoud banen op Luchthaven Maastricht Aachen Airport

Alle seinen staan op rood voor Luchthaven Maastricht Aachen Airport (MAA). Al jaren kampt de luchthaven met verliezen. Begin mei 2013 bleek dat de in 2002 geprivatiseerde luchthaven in het geheim al ten minste 3,75 miljoen euro steun had gekregen van de provincie om de exploitatieverliezen te dekken, oftewel om de rekeningen te kunnen blijven betalen. De SP sloeg alarm en op initiatief van de SP vond tijdens de Statenvergadering van 17 mei een interpellatiedebat plaats.