N280

5 februari 2016

Eindelijk duidelijkheid N280 Leudal

In Provinciale Staten is er eindelijk duidelijkheid gekomen over het N280-traject Weert-Leudal. Twee jaar geleden werd al een weloverwogen keuze gemaakt voor het traject bij Baexem. Door weinig constructief optreden van het College van B&W in de gemeente Leudal heeft de zaak stilgelegen. Daarmee bleven veel van hun inwoners in onzekerheid. Met name voor hen is het goed dat er nu eindelijk duidelijkheid is geschapen.

23 oktober 2015

Nieuwe werkconferentie N280-West op initiatief SP

Foto: Provincie Limburg / limburg.nl

Na een werkconferentie over de N280 begin september heeft de gedeputeerde de opdracht gekregen om de kosten per wegonderdeel inzichtelijk te maken. Ook zou in kaart worden gebracht wat het effect zou zijn van het eventueel schrappen van bepaalde maatregelen. Aangezien belanghebbenden tot dusver nauw zijn betrokken bij dit proces, lijkt het de SP een goede zaak om hen goed te blijven betrekken. Uit brieven van belanghebbenden hebben zij het gevoel dat dit op dit moment onvoldoende gebeurt. Vandaar dat de SP in de commissie Mobiliteit en Duurzaamheid het voorstel heeft gedaan om op korte termijn een nieuwe werkconferentie te organiseren. Vervolgens kan dan hopelijk voortvarend aan de slag worden gegaan met de verdere uitwerking van aanpassingen aan deze weg.

11 mei 2015

SP stelt vragen over gewijzigde plannen en bomenkap N280 Weert

De SP in Limburg heeft vragen gesteld aan het provinciebestuur over de gewijzigde plannen voor de N280 tussen de A2 en Weert. Volgens de nieuwe plannen moeten 400 beeldbepalende bomen langs de huidige weg gekapt worden. Eerder gaf de gemeenteraad van Weert juist voorkeur aan varianten waarbij de bomen behouden zouden blijven. De gemeente lijkt nu totaal verrast te worden door de gewijzigde plannen en de kap van de bomen. De SP heeft het provinciebestuur om opheldering gevraagd. Ook wil de SP weten in hoeverre het behoud van bomen langs provinciale wegen meetelt bij het maken van plannen.