Stop Tihange!

5 februari 2013

Stop Tihange!

Ontwikkelingen in buurlanden die gevolgen hebben voor de inwoners van Limburg (of andersom) moeten voortdurend aan de kaak gesteld worden. De SP fractie in Limburg ondersteunt actiegroepen in hun strijd tegen gevaar dat grensoverschrijdend is. Zo ondersteunen we ook de acties die oproepen tot sluiting van de kerncentrales in Tihange.

In Tihange staan 3 kerncentrales. Nummer 1 is oud en afgeschreven, maar wordt met kunst en vliegwerk zo lang mogelijk in bedrijf gehouden. Deze kerncentrale heeft een hele historie van kleine en grotere gebreken. Kerncentrale nummer 2 ligt er nu uit vanwege vele scheurtjes in het reactorvat. De opstart van deze is nu opnieuw uitgesteld maar niet gesloten.

Het vertrouwen in de deugdelijkheid van deze centrales is zeer laag. Daarnaast is er bij een combinatie van regen en smeltende sneeuw een serieus risico op overstroming. De gevolgen hiervan hebben we in Fukushima kunnen zien.

De SP statenfractie ondersteunt het initiatief van GroenLinks om 10 maart in Tihange te demonstreren.

Dus: nu met z’n allen naar de demonstratie bij Tihange zelf op 10 maart!
 Kosten: € 10,-
 Opstapplaats: achterzijde station Maastricht. Wie met de bus mee wil of meer informatie wil, kan zich opgeven vóór 3 maart via: statenfractie@groenlinkslimburg.nl