Rob Janssen volgt Thijs Coppus op in de Staten

5 februari 2013

Rob Janssen volgt Thijs Coppus op in de Staten

Tijdens de Provinciale Statenvergadering van 22 februari aanstaande zal SP fractievoorzitter Thijs Coppus officieel afscheid nemen als Statenlid namens de SP. De vrijgekomen zetel zal worden ingevuld door de in Ottersum woonachtige Rob Janssen.

Rob Janssen was al eerder lid van de Provinciale Staten namens de SP in de periode 2003-2011. In die periode was hij lid van de controlecommissie en maakte hij deel uit van de commissie Fysiek Domein. Na zijn benoeming zal hij zich bezig houden met de portefeuille economie, bestuur en duurzaamheid. Rob Janssen studeerde o.a. Duitse Taal aan de Universiteit in Nijmegen en is werkzaam als redacteur/journalist bij de Tribune. Daarnaast is hij bestuurslid bij de SP afdeling Gennep. Thijs Coppus blijft actief binnen de SP als raadslid in de gemeente Horst a/d Maas en landelijk scholingsmedewerker.

SP Statenlid Daan Prevoo volgt met ingang van 1 februari 2013 Thijs Coppus op als fractievoorzitter van de SP.