SP Limburg wil openheid wachtgeld

27 september 2012

SP Limburg wil openheid wachtgeld

De Limburgse SP eist van het provinciebestuur openheid over de oud bestuurders die wachtgeld ontvangen. Omdat de partij de afgelopen maand geen duidelijkheid kreeg van het Limburgs college van Gedeputeerde Staten, heeft de partij een verzoek in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur ingediend. "De inwoners van Limburg hebben recht om te weten welke mensen de afgelopen jaren wachtgeld van de provincie Limburg hebben ontvangen. Het is te belachelijk voor woorden dat het provinciebestuur van Limburg verstoppertje blijft spelen." Aldus SP fractievoorzitter Thijs Coppus.

De SP wil weten welke oud bestuurders wachtgeld hebben ontvangen omdat er in anderhalf jaar tijd al bijna drie ton is uitgegeven. Thijs Coppus: "Dit is erg veel geld. De SP vindt dat deze mensen net zoals iedere anders Limburger aan de slag moeten en dat de provincie openbaar verantwoording af moet leggen over de uitgekeerde wachtgelden." De SP is van plan om de onderste steen boven te krijgen. "Wanneer het provinciebestuur weigert om aan ons verzoek te voldoen dan gaan we vervolgstappen zetten."

Lees hier het verzoek van de SP.