Provincie pakt graaiers zorg aan

4 november 2011

Provincie pakt graaiers zorg aan

Op initiatief van de SP gaat de provincie Limburg graaiers in de zorg en het onderwijs aanpakken. Organisaties die subsidie van de provincie ontvangen en mensen in dienst hebben die meer dan de minister-president verdienen, worden voortaan gekort op hun subsidie.

De SP is opgetogen met de steun voor haar plan. "Geweldig dat er eindelijk een meerderheid is voor onze plannen. We hebben lang geknokt tegen de graaicultuur bij veel instellingen in onze provincie. Door ons plan over te nemen geeft onze provincie een geweldige boodschap af aan mensen die zichzelf verrijken op kosten van de belastingbetaler." Aldus SP fractievoorzitter Thijs Coppus.

Afgelopen donderdag ging de SP nog langs bij het Academisch Ziekenhuis Maastricht om daar de Gouden Joep uit te reiken. De Gouden Joep is een aanmoedigingsprijs voor organisaties met mensen in dienst die meer dan de premier-norm verdienen, om te matigen.

Alleen de PVV was tegenstander van het voorstel van de SP. Fractievoorzitter Stassen noemde het voorstel van de SP 'symboolpolitiek'. "De PVV kiest de kant van de graaiers en de mensen die zichzelf van ons belastinggeld verrijken. Hiermee verloochenen ze hun eigen kiezers. De PVV staat inmiddels voor draaien en graaien." Aldus Thijs Coppus.