SP: snel herstel Sankt Ludwig, goedschiks of kwaadschiks

21 september 2011

SP: snel herstel Sankt Ludwig, goedschiks of kwaadschiks

Op 21 september bepaalde de Raad van State dat Sankt Ludwig in Vlodrop een rijksmonument blijft. De eigenaar van het gebouw, de Meru, had de Raad van State gevraagd om gebouw af te voeren van de monumentenlijst. De SP is blij met het behoud van Sankt Ludwig en wil dat er snel werk wordt gemaakt van herstel van het rijksmonument.

De SP heeft het provinciebestuur inmiddels gevraagd om het voortouw te nemen bij het herstel van Sankt Ludwig. “De provincie moet werk maken van restauratie van het klooster. Al jaren lang lapt de Meru alle regels aan haar laars, dit moet maar eens afgelopen zijn. De Meru zal mee moeten werken, niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.” Aldus SP Statenlid Thijs Coppus.

In het coalitieprogramma werd door PVV, CDA en VVD zwaar ingezet op behoud van Limburgse monumenten. “De SP gaat er vanuit dat het college zich aan haar programma houdt en samen met de SP knokt voor behoud van een belangrijk Limburgse monument.”