SP: geen extra dienstauto's voor PVV gedeputeerden

14 september 2011

SP: geen extra dienstauto's voor PVV gedeputeerden

De SP in Provinciale Staten wil dat er geen extra dienstauto’s voor de gedeputeerden van de PVV worden aangeschaft. In plaats daarvan wil de partij dat gedeputeerden hun dienstauto voortaan gaan delen. De partij zegt dit in reactie op het bericht in de Limburgse kranten over de gedeputeerden van de PVV die graag over een dienstauto willen beschikken.

Tijdens de verkiezingscampagne voor Provinciale Staten maakte de PVV van het aantal dienstauto’s een belangrijk verkiezingsthema.

“Het is gênant om te zien hoe snel de PVV’ers aan het pluche zijn geplakt en een auto met chauffeur willen. Daarnaast is deze draai van de PVV gedeputeerden tekenend voor de geloofwaardigheid van dit provinciebestuur. In het coalitieakkoord staat dat de heldere boodschap van de Limburgse kiezer is begrepen, maar intussen slikt de PVV de ene na de andere ‘heldere’ verkiezingsbelofte in.” Aldus SP fractievoorzitter Thijs Coppus.

De SP heeft inmiddels voorgesteld om een provinciale pool van dienstauto’s in het leven te roepen. Thijs Coppus: “Er zijn genoeg voorbeelden van provincies waar gedeputeerden een dienstauto delen. Want wij vinden nog steeds dat het met minder dienstauto’s kan.”