Snel trein terug in Eijsden

12 september 2011

Snel trein terug in Eijsden

Vandaag voerde de SP samen met het actiecomité Trein terug in Eijsden actie voor het heropenen van het station van Eijsden. Sinds de invoering van de intercity verbinding tussen Maastricht en Brussel, stoppen er geen treinen meer in Eijsden. De SP vindt dit een slecht zaak. “Door onwil van de Nederlandse en de Belgische spoorwegen hebben de inwoners van Eijsden die met de trein willen reizen het nakijken.” Aldus SP Statenlid Ben Rewinkel.

In juli besloten de Belgische Spoorwegen dat de intercity tussen Maastricht en Brussel in november voor het laatst zal rijden.Ben Rewinkel: "Een goed moment om weer een trein in Eijsden te laten stoppen. Als het aan de SP ligt dan blijft de intercity Maastricht-Brussel behouden en gaat er een stoptrein tussen Maastricht en Eijsden rijden. Een mogelijkheid is om de Veolia stoptrein tussen Kerkrade en Maastricht-Randwijck door te laten rijden naar Eijsden. De SP wil dat het provinciebestuur om eindelijk in actie komt om er voor te zorgen dat het station in Eijsden wordt heropend. Veolia zorgt in opdracht van de provincie voor het regionaal openbaar vervoer en kan dus in opdracht van de provincie doorrijden naar Eijsden. Geen gezeur, maar rijden met die trein!"