SP wil stoptrein en intercity naar België

24 juli 2011

SP wil stoptrein en intercity naar België

Afgelopen week was er veel onduidelijkheid over de treinverbinding tussen Maastricht en Brussel. Terwijl gedeputeerde Janssen stellig aankondigde dat de trein zou verdwijnen, gaven de Belgische spoorwegen aan dat pas eind augustus duidelijk zou worden of de intercity zal verdwijnen. SP Statenlid Ben Rewinkel vindt dat er snel duidelijkheid moet komen en heeft het provinciebestuur om opheldering gevraagd.

"De SP zou het jammer vinden als de intercity Maastricht-Brussel zou verdwijnen. Dagelijks maken vele studenten en forenzen gebruik van deze trein. Daarnaast zorgt de trein voor een goede aansluiting op het netwerk van hogesnelheidstreinen in Europa. Dit is belangrijk voor Limburg. Naast een snelle verbinding is een goede en veilige stoptrein tussen Maastricht, Eijsden en Luik net zo belangrijk. Eijsden wacht al jaren op de heropening van het station en onze buren wonen niet in Brussel, maar in Visé en Bressoux. De SP wil dat de provincie zich net zo sterk maakt voor de stoptrein als voor de intercityverbinding." Aldus Ben Rewinkel.