SP bezoekt jeugdzorginstellingen

12 april 2011

SP bezoekt jeugdzorginstellingen

De Limburgse Statenfractie van de SP heeft op vrijdag 8 april de Jeugdzorginstellingen in de provincie bezocht. ’s Ochtends waren de Statenleden te gast bij de Mutsaersstichting en Rubicon, ’s middags werden Bureau Jeugdzorg en Xonar bezocht. De bezoeken vonden plaats in het kader van de door de SP opgezette actie ‘Hart voor Jeugdzorg’.

Bij de bezoeken aan de jeugdzorginstellingen heeft de Statenfractie een steunbetuiging overhandigd aan de jeugdzorginstellingen. “De SP wil de jeugdzorgmedewerkers laten weten dat wij hun belangrijke werk waarderen en dat wij ze van harte zullen steunen in hun strijd tegen de afbraak hiervan. Wij pikken het niet dat er miljoenen worden bezuinigd op de zorg voor kinderen”, aldus van Rijnsbergen.

De bezuinigingen in de Limburgse jeugdzorg zullen gaan leiden tot een enorme kaalslag. Deze conclusie trok de SP Statenfractie nadat zij afgelopen vrijdag 4 Limburgse jeugdzorginstellingen bezocht had. “Jeugdzorgmedewerkers vrezen dat zij,.door de enorme bezuinigingen, straks niet meer de hulp aan kinderen kunnen bieden die ze verdienen. Ze zijn bang dat het aantal begeleiders op een groep van 9 jongeren straks terugloopt van 2 naar 1 of dat de werkdruk dusdanig oploopt dat men in de knel komt”, aldus SP Statenlid Marleen van Rijnsbergen.