Kernenergie? Nee, dank je!

22 april 2011

Kernenergie? Nee, dank je!

Vanmiddag vond boven op de Vaalserberg een internationale demonstratie tegen kernenergie plaats. 200 Duitsers, Nederlanders en Belgen demonstreerden tegen de bouw van nieuwe kerncentrales en het gebruik van kernenergie. Ook de Limburgse SP was er bij, SP Statenlid Ben Rewinkel sprak de menigte toe.

“Atoomenergie is een ouderwetse oplossing voor een modern probleem. Het radioactieve afval van kerncentrales blijft tienduizenden jaren zwaar giftig. We moeten vol inzetten op duurzame alternatieven zoals zonne-energie.” Aldus Ben Rewinkel.

De SP noemt de internationale demonstratie 'Een mooi begin'. Ben Rewinkel: "Samen met onze Duitse en Belgische buren is er nog een wereld te winnen. We kunnen samen knokken tegen werkloosheid, milieuvervuiling en vriendjespolitiek. Hier hebben we geen log Brussels paleis voor nodig. Onze buren opzoeken is veel effectiever en bovendien veel leuker en goedkoper."