Limburgse muziekprijs toch op de Limburgse poppodia

8 november 2010

Limburgse muziekprijs toch op de Limburgse poppodia

Stichting Popmuziek Limburg (SPL) heeft besloten om de voorronde van de popprijs Nu of Nooit in Sittard alsnog plaats te laten vinden in poppodium. De afgelopen weken ontstond onrust onder Limburgse bands en poppodia omdat SPL had besloten dat een aantal voorronden in muziekcafés plaats zouden vinden. Dit was tegen het zere been van de SP.

"Het is belangrijk om de Limburgse poppodia te steunen. Zeker een provinciale organisatie als SPL moet zich realiseren dat de Limburgse poppodia hun bestaansrecht al lang hebben bewezen. Door te kiezen voor een café lopen poppodia inkomsten mis, dit heeft weer gevolgen voor de rest van de programmering."

De SP is blij dat Stichting Popmuziek Limburg zich realiseert dat het belangrijk is om ook bij Nu of Nooit de Limburgse poppodia zoveel mogelijk te betrekken. "Ik kan er alleen maar waardering voor hebben dat SPL het lef had om op haar besluit terug te komen."