“Stel besluit stallensloop uit”

14 juli 2010

“Stel besluit stallensloop uit”

De SP in Provinciale Staten wil dat er nog geen definitief besluit wordt genomen over Ruimte voor Ruimte. Afgelopen vrijdag werd de toekomst van deze regeling die voorziet in de sloop van stallen en de bouw van woningen, besproken door Provinciale Staten.

“Het provinciebestuur wilde een garantstelling van 28 miljoen euro verstrekken en genoegen nemen met minder opbrengsten uit de grondverkoop. De SP vindt het risico dat de provincie 28 miljoen euro kwijt raakt erg groot. Bovendien loopt er nog een onderzoek naar Ruimte voor Ruimte. De SP wil eerst de uitkomsten afwachten voordat er definitieve besluiten worden genomen.” Aldus SP Statenlid Thijs Coppus.

Uiteindelijk wilde een meerderheid van Provinciale Staten dat er nog geen definitief besluit wordt genomen.

Thijs Coppus “Een mooie overwinning. 28 miljoen is veel geld, hier moet een zorgvuldig een besluit over worden genomen. Bovendien is het de vraag of de provincie verder moet met Ruimte voor Ruimte. Het is vooral een woninbouwproject geworden en heeft weinig meer met het opruimen van lelijke stallen te maken. Ik verwacht dat we met het onderzoek naar de uitvoering van Ruimte voor Ruimte een goed besluit over de toekomst van de regeling kunnen nemen.”