Betere overstap in Roermond moet

1 februari 2010

Betere overstap in Roermond moet

Onlangs stelde de SP de overstapproblemen van Veolia-reizigers in Roermond aan de orde bij het Limburgs provinciebestuur. De SP verzocht het provinciebestuur om in actie te komen voor een betere overstap tussen de treinen van de Maaslijn en de intercity richting Eindhoven.

Volgens het provinciebestuur ontbreekt het de NS niet aan de wil om overstappen van de Maaslijn op de intercity's richting Amsterdam gemakkelijker te maken. Maar de overstap blijft kwetsbaar als er ook maar een beetje vertraging is.

De SP constateert met grote regelmaat dat de trein naar Amsterdam vertrekt op het moment dat de deuren van de Veoliatrein op de Maaslijn open gaan. Het provinciebestuur erkent wel het probleem en zegt ook dat een deel van het NS-personeel niet altijd bereid of in staat is om overstappers ter wille te zijn. De kwestie is in het reguliere overleg met NS aan de orde gesteld.

SP Statenlid Thijs Coppus is niet tevreden met de antwoorden. "Wij wachten de actie van het provinciebestuur af, anders gaan wij actie ondernemen." Aldus Coppus.

Lees hier het bericht over de schriftelijke vragen.