Zorgen over de Meer

23 juli 2009

Zorgen over de Meer

De SP in Provinciale Staten maakt zich zorgen over de invulling van de Meer, een agrarisch gebied nabij Roermond. Eerder deze week werd duidelijk dat distributiebedrijf Edco zich niet in dit gebied zal vestigen. Diverse partijen in Provinciale Staten hebben zich sindsdien uitgesproken voor het open houden van de Meer, maar van Gedeputeerde Staten is nog geen reactie gekomen.

SP fractievoorzitter Thijs Coppus: “Het zou ons niets verbazen als Gedeputeerde Staten van plan zijn om het gebied geschikt te maken voor andere bedrijven. Dit zou een ramp zijn. Wij hebben aanwijzingen dat er in het provinciehuis wordt nagedacht over het vestigen van andere bedrijven in de Meer. Dit moet koste wat het koste voorkomen worden. Daarom heeft de SP Gedeputeerde Staten gevraagd of het klopt dat er plannen zijn voor het vestigen van bedrijven in de Meer.”

Om te voorkomen dat de Meer alsnog vol wordt gebouwd moeten Provinciale Staten snel besluiten om de Meer open te houden. “Nu Edco niet naar de Meer komt, moeten de Staten zo snel mogelijk het besluit om het streekplan ten gunste van Edco aan te passen terugdraaien. Desnoods tijdens een extra Statenvergadering.” Aldus Coppus.