SP Eerste Hulp-team valt binnen bij CZ

19 juni 2009

SP Eerste Hulp-team valt binnen bij CZ

Vanmorgen heeft een Eerste Hulp-team van de SP een bezoek aan het kantoor van zorgverzekeraar CZ in Sittard gebracht. Aanleiding was de oproep van CZ aan het Atrium Medisch Centrum in Heerlen en Orbis in Sittard-Geleen om te fuseren. "Je moet of op je hoofd gevallen zijn of niet goed zijn geworden om een dergelijke eis neer te leggen", aldus de Limburgse fractievoorzitter Thijs Coppus. Als teken van goede zorg heeft de SP een mandje met pleisters, aspirines, verband en gezond fruit aan CZ overhandigd.

Volgens Thijs Coppus is het "van de zotte" dat CZ wil dat het Atrium opdraait voor de fouten die de top van Orbis heeft gemaakt. "Door een megalomaan project op te zetten worden 700 medewerkers van Orbis de laan uit gestuurd en dreigt Orbis failliet te gaan. Een fusie is niet de oplossing, er moet eindelijk eens serieus gekeken worden naar de nieuwbouw van het Atrium ziekenhuis in Heerlen en de minister moet ingrijpen bij Orbis. Door Orbis en Atrium tot elkaar te veroordelen los je de problemen niet op, sterker nog, je laat een goed ziekenhuis opdraaien voor de fouten van een ander."

Lees ook over deze actie op de websites van de SP Sittard-Geleen en de SP Heerlen.