Provinciale Staten in actie voor provinciaal plan om jaarlijks 250 mensen te redden bij een plotselinge hartstilstand

30 maart 2009

Om steun te krijgen voor hun plan om jaarlijks 250 mensen extra te redden van de dood bij een plotselinge hartstilstand, overleggen de fracties van CDA, D66, PvdA, SP en VVD uit de Provinciale Staten van Limburg op 31 maart met de betrokken (hulp)organisaties. Het plan van de initiatiefnemers bestaat uit georganiseerde inzet van AED’s (automatische externe defibrillatoren), reanimatieonderwijs en optimalisering van de burgernoodhulpverlening.

De bijeenkomst op dinsdag 31 maart met de betrokken organisaties vindt plaats in de Oranjerie in Roermond, vanaf 18:00 uur. Uitgenodigd zijn onder meer vertegenwoordigers van brandweer en politie Limburg, GGD’s, Hartstichting, Limburgse woningcorporaties, Ministeries BZK en VWS, Nederlandse Reanimatieraad, RAV’s Limburg (Regionale Ambulancevoorziening), GHOR (Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen), overkoepelende organisaties BHV (Bedrijfshulpverlening), Rode Kruis, Universiteit Maastricht, VLG (Vereniging Limburgse Gemeenten), Zorgverzekeraars Nederland etc.
Doel van de bijeenkomst is het inhoudelijk bespreken van het initiatiefvoorstel en bezien hoeveel draagvlak hiervoor bij de betrokken partijen bestaat.

Namens de fractie van de SP neemt Daan Prevoo deel aan de bijeenkomst.