Kamerlid Hugo Polderman bezoekt de Meer

19 september 2008

Kamerlid Hugo Polderman bezoekt de Meer

Op vrijdag 19 september 2008 heeft Tweede Kamerlid Hugo Polderman een bezoek gebracht aan Midden Limburg. Polderman wilde geïnformeerd worden over de EDCO-affaire en hij wilde de vele mensen die strijden voor behoud van de Meer groen en tegen de vestiging van de gigantische bedrijfshallen van EDCO in de Meer een hart onder de riem steken.

De opkomst voor het bezoek van Hugo Polderman was buitenverwachting hoog. Een zevental volksvertegenwoordigers uit Duitsland alsmede de burgemeester van Wassenberg waren aanwezig evenals 4 SP statenleden, een ruime vertegenwoordiging uit de lokale SP, een vertegenwoordiger van de LLTB en veel andere sympathisanten. Er waren wel 50 personen.

Hugo Polderman liet zich informeren over allerlei aspecten van de EDCO-affaire. Daarbij valt vooral op dat telkens opnieuw informatie te voorschijn komt die nauwelijks te geloven is. Zo blijkt dat er helemaal geen overleg is geweest met Duitse buurgemeenten , terwijl ook in Duitsland de effecten van de komst van EDCO naar de Meer direct merkbaar zullen zijn vanwege het extra vrachtverkeer naar de A 46 via Huckelhoven. Iets minder recent zijn de berichten uit Venlo waaruit blijkt dat EDCO een optie had om zich te vestigen op het logistieke bedrijventerrein Trade Port Noord. Dat is heel opmerkelijk omdat telkens werd verkondigd dat op andere bedrijventerreinen geen plaats zou zijn voor EDCO.

Voor de SP staat vast dat dit muisje een staartje zal hebben. De SP vindt namelijk dat er zoveel onduidelijkheid is over de besluiten om EDCO in de Meer te vestigen dat het hoog tijd wordt om de verantwoordelijke gedeputeerde , Ger Driessen , daarover aan de tand te voelen. Het laatste woord over de EDCO-affaire is dan ook nog lang niet gevallen.