Snel kaartjesautomaat op station Heerlen de Kissel

18 augustus 2008

Snel kaartjesautomaat op station Heerlen de Kissel

De provincie gaat er vanuit dat eind deze maand een Nederlandse kaartjesautomaat staat op station De Kissel in Heerlen. Maar de plaatsing van zo'n automaat op station Eygleshoven Markt in Kerkrade kan nog wel enige tijd duren. Dat antwoordt het provinciebestuur op vragen van de SP.

Een paar maanden geleden stelde minister Eurlings geld beschikbaar voor de Nederlandse kaartjesautomaten. Maar omdat de procedure voor electronisch betalingsverkeer veel tijd in beslag neemt, kan de automaat pas eind deze maand op De Kissel worden geplaatst, aldus het provinciebestuur. In Eygelshoven is er een technisch probleem. Pas als die zijn opgelost, kan daar een automaat worden geplaatst. Op de twee stations staan wel Duitse kaartjesautomaten omdat de Euregiobahn op dit traject rijdt.

SP Statenlid Elke de Vries hoopt dat er snel werk wordt gemaakt van het plaatsen van de kaartenautomaten. "De stations liggen op Nederlands grondgebied, het is absurd dat mensen die gebruik maken van de stations geen kaartjes voor bestemmingen verder dan Heerlen kunnen kopen. SP wil dat er snel werk wordt gemaakt van de plaatsing van kaartenautomaten."