Essent moet rente betalen na eindafrekening

18 mei 2007

Essent moet rente betalen na eindafrekening

€ssentDe afgelopen dagen heeft de SP signalen van klanten van Essent ontvangen die bij hun jaarafrekening honderden euro’s terugkregen. Vorig jaar heeft Essent de voorschotten drastisch verhoogd omdat een strenge winter werd verwacht.

Nu de strenge winter is uitgebleven, is de verwachting dat veel klanten van Essent een te hoog voorschot hebben betaald. De SP vindt dat Essent hier rente over moet betalen. Hierbij kan de wettelijk gestelde rente als uitgangspunt genomen worden.

Essent kan immers een jaar lang investeren met dit geld en heeft – als nutsbedrijf – de maatschappelijke plicht om dit geld aan haar klanten terug te betalen.

Heeft u ook te veel aan voorschotten betaald? Meld dit dan bij de Statenfractie van de SP. Op deze manier krijgen wij een beeld over hoeveel mensen het gaat en kunnen we dit in de provincie aankaarten. De provincie is aandeelhouder van Essent en kan bij de raad van bestuur aandringen op maatregelen.

Klachtenmeldpunt Essent