Geen experiencepark

18 april 2007

Geen experiencepark

Het experiencepark is van de baan. Uit studie blijkt dat de komst van het vrijetijdscentrum desastreuze gevolgen voor de ondernemers van de Venlose binnenstad zou hebben. Naar aanleiding hiervan heeft het college van burgemeester en wethouders van Venlo zich uitgesproken tegen het plan.

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. De SP heeft dit al bijna een jaar geleden uitgesproken tegen het park. Precies om dezelfde redenen. Er lag toen weliswaar geen studie naar de situatie in Noord-Limburg, maar op basis van ervaringen uit Gelderland hadden we ons een goed beeld kunnen vormen.

Goed dat het experiencepark er niet komt. De gevolgen voor de winkelcentra in de verre omtrek zouden funest zijn en de beleving van cultuur en ontspanning zou met de komst van dit park verder vervlakken.

Hopelijk gaat Noord-Limburg haar energie nu weer volledig steken in het versterken van de lokale winkelcentra en culturele instellingen.

Kiezen voor de lokale kracht
Ondernemers geven stemadvies tegen Experience Park