SP initiatief 'Jeugdzorg Tweedaagse' groot succes

21 september 2006

SP initiatief 'Jeugdzorg Tweedaagse' groot succes

Tijdens de Jeugdzorg Tweedaagse hebben 217 mensen de gelegenheid aangegrepen om de Limburgse politici te vertellen over hun ervaringen met de jeugdzorg in Limburg. Provinciale Staten en verantwoordelijk portefeuillehouder Odile Wolfs hebben op maandag 21 en dinsdag 22 augustus 2006 in totaal 137 telefoongesprekken gevoerd en 80 emailberichten ontvangen.

Met een goed gevoel kijken leden van de Statencommissie Welzijn Zorg en Cultuur en gedeputeerde Wolfs terug op het gezamenlijk uitgevoerde initiatief. Spark Result heeft naar aanleiding van de Jeugdzorg Tweedaagse Limburg een rapportage met bevindingen en aanbevelingen opgesteld.

"Het is nu echter tijd dat we werk maken van de tips, adviezen en klachten die we ontvangen hebben. Duidelijk is in ieder geval dat de bureaucratische last in de jeugdzorg minder moet. Daar zetten wij de komende tijd hard op in" aldus SP-Statenlid Felix van Ballegooij

Jeugdzorg Limburg: vertel ons erover!