Scholingen en themabijeenkomsten voor alle SP leden

12 januari 2020

Scholingen en themabijeenkomsten voor alle SP leden

Foto: cynthia smeets

Alle Limburgse SP leden hebben vanaf vandaag de mogelijkheid om zich aan te melden voor het scholingsprogramma dat door de regiovertegenwoordigers Stefan Hugues en Cynthia Smeets in samenwerking met de Limburgse afdelingsvoorzitters het afgelopen jaar is ontwikkeld.

Duizenden SP'ers zijn actief voor de partij, bijvoorbeeld als bestuurslid, activist of volksvertegenwoordiger. Maar niemand wordt in zo'n functie geboren en er bestaan ook geen pasklare opleidingen voor.

In 2020 organiseren de Limburgse SP afdelingen gezamenlijk een aantal scholingen en bijeenkomsten waar leden voor worden uitnodigd. De scholingen gaan over ons gedachtegoed, de manier waarop wij georganiseerd zijn en de manier waarop wij samen met mensen strijden voor meer rechtvaardigheid in de samenleving. Geen klasjes waar alleen maar moet worden geluisterd, maar waar we vooral samen aan de slag gaan.

In 2020 organiseren wij de volgende scholingen:

Ideologische scholing: over de SP en onze werkwijze (reeks van 3 scholingen)
Actie scholing: samen opstaan en samen winnen (reeks van 3 scholingen)
Themabijeenkomsten over bv. wonen, zorg, arbeidsmigratie, arbeidsmarkt etc.
Studiereis naar Trier: terug naar de roots van Karl Marx
Volksvertegenwoordigers en bestuurdersdag
Leden en vrienden van de SP dag

"Een jaar geleden beloofden wij tijdens een regioconferentie dat we aan de slag zouden gaan met scholen en verenigen van onze afdelingen en leden, met het scholingsaanbod willen wij alle Limburgse SP leden de mogelijkheid geven om over onze organisatie en ideologie te leren en deze toe te passen." Aldus Cynthia Smeets, regiovertegenwooridger Zuid-Limburg.

U kunt zich aanmelden voor deze scholingen en bijeenkomsten, hiervoor moet u eerst uw ledengegevens invullen om toegang te krijgen tot de beschikbare scholingen.