Debatten over Oekraïne-referendum in Limburg

29 maart 2016

Debatten over Oekraïne-referendum in Limburg

Foto: SP

In de komende week vinden er in Limburg diverse debatten over het Oekraïne-referendum plaats. In Venlo en Weert op vrijdag 1 april en in Heerlen op zondag 3 april.

Aanstaande woensdag 6 april mag iedere stemgerechtigde zich uitspreken over het associatieverdrag wat de Europese Unie heeft gesloten met Oekraïne. Mensen kunnen zich eventueel verder in dit onderwerp verdiepen door een van de volgende debatten te bezoeken.

Het Grote Venlose Referendumdebat
De lokale afdelingen van SP, GroenLinks, D66 en VVD-raadslid Martin Camp organiseren samen deze openbare discussieavond om kiezers te informeren over het referendum en het verdrag. Naast SP-raadslid en initiatiefnemer Alexander Vervoort en een afgevaardigde van elk van de overige organiserende partijen neemt ook Burgercomité EU-lid Nicolette Geveke deel aan het debat. Het debat vindt plaats op vrijdag 1 april vanaf 19:30 uur in Grand Café De Maagdenberg.

Het Grote Weerter Referendumdebat

Georganiseerd door SP-afdeling Weert gaat Tiny Kox, Eerste Kamerlid voor de SP namens het NEE-kamp in debat met iemand van het JA-kamp. Door een afzegging is helaas nog niet duidelijk wie, maar de organisatie verwacht alsnog een stevige voorstander te kunnen strikken. Het debat vindt plaats op vrijdag 1 april aanstaande in de concertzaal van het RICK, Beekstraat 27 in Weert. De deuren zijn open vanaf 19:45u, het programma begint om 20:15u en duurt uiterlijk tot 22:15 uur. Naderhand kan er nog nagepraat en iets gedronken worden in de foyer.

Informatiemiddag Heerlen
SP-afdeling Heerlen organiseert een informatiemiddag met een drietal sprekers: Chris de Ploeg (schrijver en journalist), Tiny Kox (Eerste Kamerlid voor de SP) en de Oekraïnse Alona Liasheva. Daarnaast is er muziek van Calien Eurlings. Deze middag vindt plaats op zondag 3 april aanstaande in Luciushof, Putgraaf 3 in Heerlen tussen 14:00u en 16:00u.