Onderzoek alternatieven Buitenring

26 april 2012

Onderzoek alternatieven Buitenring

Gisteren bleek dat de Raad van State voor de tweede keer in een half jaar tijd een onderdeel van het plan voor de Buitenring heeft vernietigd. Omdat de provincie te weinig rekening heeft gehouden met de gevolgen van de uitstoot van stikstof voor de natuur, moet de provincie wederom haar huiswerk overdoen. Gisteravond was SP fractievoorzitter Thijs Coppus te gast bij L1 Laat.

De Buitenring is een gebed zonder einde, desondanks zet de provincie zet alles op alles om deze weg aan te leggen. Aanvankelijk zou de aanleg van de weg 80 miljoen euro gaan kosten, inmiddels is dit bedrag opgelopen tot 400 miljoen euro.

Vorige week viel de coalitie en gisteren werd de provincie voor de tweede keer door de Raad van State teruggefloten. Het is daarom tijd voor bezinning. Als het aan de SP ligt dan komt er eerst een onderzoek naar de alternatieven voor de Buitenring. Door de 'voortvarendheid' van sommige Limburgse bestuurders is er nooit serieus onderzoek gedaan naar alternatieven. Gezien de stijgende kosten en de uitspraken van de Raad van State is dit hoognodig.

Beluister hier het radiobericht van L1 over het standpunt van de SP en beluister hier de reactie van voormalig gedeputeerde Driessen.