Geen snelweg door het groene hart van Midden-Limburg

24 oktober 2011

Geen snelweg door het groene hart van Midden-Limburg

Afgelopen weken heeft de SP samen met een aantal dorpsraden en andere linkse partijen in Weert, Roermond en de gemeente Leudal een folder verspreid om mensen te informeren over de aanleg van de N280. De N280 is de provinciale weg die Weert via Leudal met Roermond verbindt. De Provincie Limburg en enkele gemeentebestuurders willen de weg 'op- waarderen'. Dit kan variëren van het oplossen van een aantal knelpunten tot de aanleg van een 2 keer 2 baans autoweg op dezelfde plek of de aanleg van compleet nieuwe wegen.

De SP afdelingen in Roermond, Weert en Leudal en de Statenfractie van de SP willen geen nieuw asfalt, wij willen geen 2 keer 2 baans autoweg door Leudal en de kern van Roermond. Wij willen volstaan met het oplossen van af- zonderlijke knelpunten! Beter voor bewoners, beter voor de natuur, sneller te rea- liseren en veel goedkoper. Waarom slecht, duur en traag als het ook goed, goedkoper en snel kan?

Download hier de flyer.