SP wil opheldering over bouwproject provincie

23 februari 2011

SP wil opheldering over bouwproject provincie

De SP in provinciale staten wil opheldering over het zoveelste miljoenen Euro’s verslindende plan van het provinciebestuur. Volgens directeur Ad de Kroon is er geen sprake van een concreet duur huisvestingsvoorstel. De SP fractie vraagt zich af waar dan wel sprake van is als de kosten van 55 miljoen Euro nu al bekend zijn.

Het ziet ernaar uit dat men nu het idee heeft opgevat om het zogenaamde “nieuwe werken” met een nieuw innovatief kantoorconcept te willen gaan invoeren. “Het provinciebestuur begint aan de verkeerde kant van de organisatie, aan de gebouwenkant en de vele miljoenen wat dit blijkbaar mag gaan kosten”; aldus SP Statenlid Leny Eijssen.

Inmiddels is niet alleen menigeen die in het provinciehuis werkt, maar raakt ook de SP het spoor kwijt in wat het provinciebestuur nu weer wil in het woud van plannen en reorganisaties. Zoals daar zijn: Klantgericht denken en werken, procesmatig werken, projectmatig werken, de één-loket provincie, de open overheid, de andere overheid, meer resultaatverantwoordelijkheid, minder regels en minder bureaucratie. De fractie wil weten wat het allemaal concreet heeft opgeleverd.

En plotseling deugen nu de arbeidsomstandigheden niet. De arbeidsomstandigheden moeten op orde zijn. Eerst maar eens kijken wat dat mag gaan kosten. Vaak worden de arbeidsomstandigheden als argument gebruikt om grote bouwplannen door te drukken. De SP wil daar eerst helderheid over. Het is goed dat de OR nu een pas op plaats afdwingt door de adviesaanvraag niet te beantwoorden.