SP wil opheldering over glossy provincie

26 januari 2011

SP wil opheldering over glossy provincie

De Statenfractie van de SP vraagt opheldering aan het provinciebestuur over de publicatie van een glossy magazine over de afgelopen coalitieperiode. De SP vindt het magazine opmerkelijk omdat Gedeputeerde Staten weigerden om verantwoording af te leggen aan Provinciale Staten.

“Wat deze coalitie niet in de Statenzaal durft te doen, durft men wel in een glossy vol met bevriende politici van vooral CDA en VVD en advertenties van wegenbouwers en projectontwikkelaars.” Aldus SP Statenlid Thijs Coppus.

De SP wil van Gedeputeerde Staten weten of het glossy magazine de provincie geld heeft gekost. “Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat Gedeputeerde Staten op kosten van de Limburgers zichzelf gaan verheerlijken. Een provinciebestuur dat het lef niet heeft om in de Statenzaal uit te leggen wat er de afgelopen periode is bereikt, mag niet de kans krijgen om met behulp van een gelikt boekje mooi weer te spelen.” Aldus Coppus.

Lees hier de vragen van de SP (pdf), bekijk hier het nieuwsitem en beluister hier het radiofragment.