SP voert actie tegen 4 baans buitenring

17 september 2010

SP voert actie tegen 4 baans buitenring

Op zaterdag 18 september zal er op de rotonde Dentgenbachweg/ Kaalheidersteenweg te Kerkrade, actie worden gevoerd tegen de aanleg van een 4-baans Buitenring. De SP wil voorbijgangers informeren over de ingrijpende gevolgen van de aanleg van deze verkeersweg, niet alleen door het uitdelen van folders, maar ook door de nieuwe situatie te visualiseren in omvang en hoogte.

De SP is altijd tegen de aanleg van deze weg in deze vorm geweest. Natuurlijk moeten de aanwezige knelpunten worden opgelost, maar dat kan ook door zoveel mogelijk gebruik te maken van bestaande wegen, natuurgebieden te vermijden, door de maximumsnelheid vast te stellen op 80 km per uur en dus voor veel minder dan de huidige schatting van 270 miljoen.

Zaterdag 18 september voeren diverse belangengroepen, de SP-afdelingen uit Parkstad de SP Statenfractie en heel veel burgers actie tegen de aanleg van deze weg door het mooie Zuid-Limburg. We roepen dan ook iedereen op om hierbij aanwezig te zijn. Het is misschien uw laatste kans om duidelijk te maken dat deze ring een heilloze weg is.