"Limburgers betalen campagne Driessen"

22 juli 2010

"Limburgers betalen campagne Driessen"

SP en VVD in Provinciale Staten hebben het provinciebestuur om uitleg gevraagd over vier paginagrote advertenties die afgelopen dinsdag in de Limburgse kranten stonden. De partijen willen van Gedeputeerde Staten weten wat de noodzaak van de enorme advertentie is.

“Aangezien goede projecten in Limburg voldoende aandacht krijgen in de media, kunnen de fracties van SP en VVD zich niet aan de indruk onttrekken dat de persoonlijke verkiezingscampagne van gedeputeerde Driessen voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2011 is begonnen. En dan wel op kosten van de Limburgse burgers en belastingbetalers.” Aldus VVD en SP.

Daarnaast willen beide partijen uitleg over de uitspraak van gedeputeerde Driessen dat de provincie het project heeft overgenomen omdat er ‘te weinig sturing en regie’ was.

“Tijdens de discussie in Provinciale Staten over de bouw van de Innovatoren heeft de gedeputeerde aangegeven dat de belangrijkste motivatie om het project te steunen het gebrek aan marktpartijen was. Als er een andere noodzaak was, dan hadden we dit graag eerder gehoord. We willen daarom van het provinciebestuur weten of deze uitspraak van de heer Driessen klopt.”

Lees hier de vragen (pdf).