Rood sein voor de ammoniaktrein

12 oktober 2009

Rood sein voor de ammoniaktrein

SP Kamerlid Remi Poppe in Venlo

Vanmorgen voerde de SP in Venlo actie tegen de ammoniaktransporten tussen Geleen en Maastricht en Geleen en Venlo. SP'ers uit de regio Venlo, Provinciale Staten en Den Haag deelden soep en een speciale krant uit aan reizigers en voorbijgangers bij het station van Venlo.

De SP wil dat er zo snel mogelijk een einde komt aan de levensgevaarlijke transporten tussen Geleen en Venlo en Geleen en Maastricht. SP Statenlid Edwin Bus: “De situatie is nijpend. Al eerder gebeurden er ongelukken op het emplacement van Venlo en onlangs botsten twee goederentreinen in Barendrecht op elkaar. Wanneer er midden in de stad een ongeluk gebeurd met een trein vol ammoniak dan zijn de gevolgen niet te overzien.”

De kranten en soep vonden gretig aftrek. “Op een gegeven moment hebben we zelfs soep en kranten in bussen uitgedeeld. Met als gevolg dat passagiers onze krant lazen onder het genot van een heerlijke kop tomatensoep.” Aldus SP Statenlid Thijs Coppus.

Komende weken worden er in Venlo, Roermond en Sittard nog duizenden kranten uitgedeeld.