SP maakt filmpje over Klavertje 4

3 augustus 2009

SP maakt filmpje over Klavertje 4

De Limburgse Statenfractie van de SP heeft een filmpje laten maken over de plannen voor Klavertje 4, een agrarisch bedrijventerrein nabij Venlo. Het filmpje is een kritische knipoog naar alle plannenmakers en bestuurders die denken dat met grootschalige, industriële landbouw de regio Noord-Limburg vooruit wordt geholpen.

Als een van de weinige partijen in Provinciale Staten en de verschillende gemeenten, is de SP zeer kritisch over de plannen bij Klavertje 4. "Grote, industriële bedrijven slokken kleinere boerenbedrijven op, het open landschap bij Venlo wordt helemaal volgebouwd en Noord-Limburg wordt kampioen in de bulkproductie van vlees en groenten. De SP zou willen zien dat Noord-Limburg zich onderscheidt door kleinschaligere, duurzame landbouw en dat er wordt geïnvesteerd in kwaliteit in plaats van kwantiteit." Aldus fractievoorzitter Thijs Coppus.

De komende tijd zal de SP meer filmpjes uitbrengen over belangrijke plannen en ontwikkelingen in Limburg.