SP wil duidelijkheid over benoeming directeur provincie

27 juli 2009

SP wil duidelijkheid over benoeming directeur provincie

De SP in Provinciale Staten wil duidelijkheid over de sollicitatieprocedure voor de nieuwe directeur van de provinciale organisatie. Aanleiding hiervoor is een bericht dat vandaag in de Limburgse kranten is verschenen. Twee leden van Gedeputeerde Staten zouden een partijgenoot hebben voorgedragen voor deze functie. Tevens wil de SP weten

SP fractievoorzitter Thijs Coppus: “In de eerste plaats willen wij van Gedeputeerde Staten weten of het bericht in de Limburgse kranten klopt. Daarnaast willen we van het college van GS weten of de sollicitatieprocedure is gevolgd, op basis van welke kwaliteiten de kandidaat is voorgedragen door de heren Driessen en Frissen en of het hier om een politieke benoeming gaat.”

De SP is verbaasd over de hele gang van zaken. “De provincie zit al maanden zonder directeur. Doordat de handelswijze van de heren Driessen en Frissen op – terecht – verzet stuitte bij de andere leden van Gedeputeerde Staten duurt het allemaal nog langer. Dit is slecht voor de provinciale organisatie.” Aldus Thijs Coppus.

Naast de vragen over de benoeming wil de SP ook meer duidelijkheid over het aantal medewerkers van de provincie die politiek actief zijn. Thijs Coppus: “Al eerder heeft de SP geconstateerd dat mensen die politiek actief zijn of waren, een functie bij de provincie aanvaarden. Ook nu lijkt het alsof leden van het provinciebestuur gericht iemand in een functie wil hebben, in dit geval een voormalig Statenlid van het CDA. Dit roept vragen op.”