Honderden handtekeningen tegen verkoop Essent

15 maart 2009

Honderden handtekeningen tegen verkoop Essent

Ook de afgelopen dagen is er in Limburg stevig actie gevoerd tegen de verkoop van Essent. Vrijdagochtend haalde de afdeling Kerkrade in een uur tijd 300 handtekeningen op tegen de verkoop van Essent. Deze zelfde ochtend bezette een groep van ongeveer 20 SP'ers een elektriciteitshuisje van Essent in Heerlen. Onder hen waren SP Kamerlid Jan de Wit en de Statenleden Edwin Bus en Leny Eijssen. Zaterdag werden er onder meer in Horst en Sittard handtekeningen opgehaald tegen de verkoop van Essent.

Essent actie in Heerlen

Binnen enkele dagen tijd hebben de Limburgse SP afdelingen zo'n duizend handtekeningen opgehaald tegen de verkoop van Essent. Volgens Thijs Coppus, fractievoorzitter voor de SP in Provinciale Staten, volgen er de komende weken nog meer acties. "Het verzet onder de bevolking tegen de verkoop van Essent is groot, de komende tijd gaan we de druk op het provinciebestuur en de gemeenten verder opvoeren om de aandelen niet te verkopen. Ik ben er van overtuigd dat het nog niet te laat is en de SP de verkoop van Essent tegen kan houden." Aldus Thijs Coppus.