"Opstappen Vrehen een verstandig besluit"

19 februari 2009

"Opstappen Vrehen een verstandig besluit"

De SP noemt het opstappen van gedeputeerde Vrehen "Een verstandig besluit". CDA gedeputeerde Vrehen maakte vanmiddag zijn aftreden bekend. Directe aanleiding voor het vertrek van Vrehen, zijn een integriteitsonderzoek naar zijn rol in de subsidie-affaire in Echt-Susteren en beschuldigingen over deal met een projectontwikkelaar bij de verkoop van zijn woning.

SP fractievoorzitter Thijs Coppus vindt de stap van de gedeputeerde "verrassend maar logisch". Wel 'baalt' Coppus van de ontstane situatie. "Door alle affaires krijg ik bijna de indruk dat de banden tussen een aantal bestuurders en het bedrijfsleven nog steeds erg nauw zijn. Na de aanhouding van ambtenaren die mogelijk steekpenningen hebben aangenomen, de sinterklaasaffaire in Echt-Susteren, is dit de derde zaak in korte tijd. Dit is erg slecht voor het imago van de provincie Limburg en politiek. Ik hoop dat deze nieuwe affaire er toe leidt dat de Limburgse politiek eens goed bij zichzelf te rade gaat. Wij zijn blij dat er een onderzoek komt en wachten de uitkomst af, alvorens met een oordeel te komen over het handelen van de gedeputeerde."