Provinciale Staten niet naar Liverpool

15 oktober 2008

Provinciale Staten niet naar Liverpool

Afgelopen maandag heeft het overleg van fractievoorzitters (presidium) besloten dat het geplande uitstapje van Provinciale Staten naar Liverpool niet doorgaat. De SP is hier blij mee.

In september, toen er een voorstel voor het reisprogramma en de kosten op tafel lag, heeft de SP meteen aangegeven niet mee te zullen gaan. Fractievoorzitter Thijs Coppus: "De reis zou 1500 euro per persoon gaan kosten, dit is veel te duur. Daarnaast was het programma erg mager, hierdoor zou de reis weinig meerwaarde hebben. Aanvankelijk zou het uitstapje naar Liverpool gewoon doorgaan, maar de afgelopen maand zijn meer mensen tot de conclusie gekomen dat 1500 euro voor een reis van drie dagen erg veel geld is."

De SP is niet principieel tegenstander van buitenlandse reizen, maar aangezien deze reizen vaak met gemeenschapsgeld worden betaald, moet er goed op de kosten worden gelet. De komende maanden wordt daarom bekeken of er een andere interessantere en goedkopere reisbestemming in de buurt is. Coppus: "Denk hierbij bijvoorbeeld aan het Ruhrgebied waar erg veel interessante zaken gebeuren op het gebied van cultuur, mijnverleden en openbaar vervoer."