SP feliciteert Ottersum

28 december 2007

SP feliciteert Ottersum

De SP-fractie in Provinciale Staten van Limburg feliciteert de inwoners van Ottersum met de terugkomst van het zebrapad aan de N291. Afgelopen zomer pleitte de Limburgse SP voor een veilige oversteekplaats voor voetgangers aan die weg.

Na de reconstructie van deze doorgaande weg richting Duitsland verdween die oversteekplaats en dat leverde nogal wat boze gezichten op in het Noord-Limburgse plaatsje.

De SP kaartte de kwestie aan bij de provincie, die wegbeheerder is van de N291. Want op de bewuste plek liggen huisartsenpraktijk, kerk, begraafplaats en ook een appartementencomplex waarin veel ouderen wonen. Zonder zebrapad is oversteken een hachelijke onderneming; met name voor degenen die minder goed ter been zijn.

In eerste instantie wees de provincie de terugkomst van de oversteekplaats af. Het zou slechts voor “schijnveiligheid” zorgen. Maar na toenemende protesten vanuit de dorpsbewoners en de inzet van wethouder Arnold Jansen (D66) van de gemeente Gennep streek gedeputeerde Noël Lebens over zijn hart en zegde toe, dat het zebrapad rond de carnavalstijd terug komt. SP-Statenlid Rob Janssen: “Een mooi gebaar van Lebens en een opsteker voor Ottersum. Zo kan het dus ook.”

'Ottersum wil zebrapad snel terug'