SP scoort goed in Noord-Limburg

6 december 2006

SP scoort goed in Noord-Limburg

De SP heeft goed gescoord in Noord-Limburg tijdens de Kamerverkiezingen van 22 november. In Gennep en Bergen boekte de partij een grote winst en kwam in die gemeenten zelfs als tweede partij uit de bus.

Uit: ‘De Maas en Nierbode’ van 29 november2006

Rob JanssenIn Gennep stemde 19,9 procent op de SP, in Bergen 18,7 procent: een ruime verdubbeling respectievelijk verdrievoudiging dus. Ook in Mook (17,1 procent) scoorde de SP onverwacht hoog. Volgens Rob Janssen uit Ottersum, sinds 2003 namens de SP in Provinciale Staten van Limburg, staat zijn partij nu definitief op de kaart in Noord-Limburg. “De uitslag geeft aan, dat ook in deze regio zeer kritisch naar de gevolgen van het landelijke beleid gekeken wordt. Veel mensen willen iets anders op het gebied van zorg, wonen, openbaar vervoer enzovoorts. In die zin is het niet zo vreemd dat de SP ook hier zo gegroeid is,” aldus Rob Janssen.

Inmiddels is de Limburgse SP alweer volop bezig met de voorbereidingen voor de provinciale verkiezingen in maart. In Maastricht vormt de partij momenteel met vier zetels de grootste oppositiefractie.