SP Limburg wil nu alles op tafel omtrent Symbiose-beerput

13 oktober 2003

SP Limburg wil nu alles op tafel omtrent Symbiose-beerput

De SP-fractie in Provinciale Staten van Limburg heeft de buik vol van de onophoudelijke perikelen rondom Symbiose. SP-Statenlid Felix van Ballegooij eist vandaag definitief duidelijkheid van het provinciebestuur over de welzijns-beerput die steeds dieper wordt. Direkte aanleiding vormt de berichtgeving in dagblad De Limburger, waaruit zou blijken dat gedeputeerde Wolfs de volksvertegenwoordiging heeft voorgelogen.

Voor SP'er Van Ballegooij is de maat nu vol : 'Ik heb vorige maand nog om opheldering gevraagd over de geruchten, dat de provincie doelbewust op een faillissement van Symbiose aanstuurt. Glashard werd dat door het college ontkend. Als deze nieuwe onthullingen in de pers feitelijk juist zijn, dan zijn de Staten misleid en moet gedeputeerde Wolfs opstappen.'

Verder dringt het SP-Statenlid aan op openbaarmaking van alle geheime verslagen, vertrouwelijke notities en interne memo's inzake Symbiose. 'Het is al een schande op zich dat de pers kennelijk wél over die stukken beschikt, terwijl ze de Staten onthouden worden. De hele gang van zaken rondom Symbiose was al uiterst ondoorzichtig, maar dit is de spreekwoordelijke druppel. De reactie van mevrouw Wolfs op de onthullingen van vanochtend verandert daar niets meer aan. Als Statenlid weet ik nu niet meer wie ik moet geloven. En dan zijn we wat mij betreft echt op de absolute bodem van de beerput terecht gekomen.'