John Kusters

06-48968651

John Kusters woont in Brunssum. In het dagelijks leven is hij werkzaam in een natuursteenbedrijf waar hij samen met collega’s maatwerk maakt in graniet en marmer. Naast zijn dagelijks werk en bezigheden voor de SP is hij vrijwilliger bij Stichting Nienoo. Deze stichting organiseert voor kinderen onder de armoedegrens in Brunssum/Parkstad activiteiten. Daarnaast is hij ook actief vrijwilliger bij Sinterklaas Parkstad.

In 2011 werd hij lid van de SP omdat hij vindt dat de gevestigde orde geen oog heeft voor de mensen maar alleen oog lijkt te hebben voor het kapitaal. De mensen die niet mee komen in de huidige maatschappij komen steeds verder achterop te liggen en dat vindt hij onacceptabel. In plaats van er alleen maar commentaar op te hebben wil hij er wat er aan doen. In Brunssum is hij  bestuurslid van de lokale SP-afdeling. In september 2017 is hij beëdigd als Statenlid voor de SP. In Provinciale Staten houdt hij zich bezig met Mobiliteit en Duurzaamheid.