Schriftelijke Vragen aan GS

7 juni 2019

Gedeputeerde betaalt 15.000 euro, om met Rutte in gesprek te mogen gaan

Onlangs hebben we uit de media vernomen dat gedeputeerde Koopmans in het weekend van 25 en 26
mei tijdens een veiling voor het goede doel (Amsterdam Diner) € 15.000,- zou hebben betaald voor een
gesprek met de premier Mark Rutte, dit is voor ons reden genoeg om er vragen over te stellen.

7 juni 2019

Stikstof PAS op de plaats

Foto: onbekend / internet

De PAS( Programma Aanpak Stikstof ) is bedoeld om bedrijven die bij hun activiteiten stikstof uitstoten de ruimte te geven om te ontwikkelen, terwijl er tegelijkertijd maatregelen genomen moeten worden om diezelfde uitstoot terug te dringen. Stikstof is problematisch omdat een teveel aan stikstof een negatieve invloed heeft op natuur en leefomgeving. Zo heeft de biodiversiteit er bijvoorbeeld zwaar onder te lijden. Claessens: “Het probleem met de PAS is dat het eigenlijk voor de natuur niks oplost, aan de ene kant worden er maatregelen genomen om de natuur te beschermen door de uitstoot van stikstof te verminderen, maar aan de andere kant komt er doodleuk weer nieuwe bedrijvigheid bij die weer stikstof toevoegt. Wat schieten we daar uiteindelijk mee op?”

5 april 2019

Vragen gesteld over Luchthaven Maastricht-Aachen

Foto: onbekend / internet

In 2018 steeg het aantal klachten over hinder van vliegtuigen die opstijgen of landen op Maastricht Aachen Airport (MAA) naar ruim 39.000. Dat is een vertienvoudiging ten opzichte van 2016.