Unanieme steun voor coalitieakkoord tijdens regioconferentie SP Limburg

26 april 2015

Unanieme steun voor coalitieakkoord tijdens regioconferentie SP Limburg

Foto: Jan Abbink

Op zaterdag 25 april lag het coalitieakkoord van SP-CDA-VVD-D66-PvdA voor aan de leden van de Limburgse SP afdelingen. Het akkoord werd gepresenteerd door de twee onderhandelaars van de SP. Daarna was het aan de leden om hun reactie te geven en vragen te stellen. Vervolgens mochten zij hun stem uitbrengen. De leden stemden unaniem in met het akkoord en met de twee kandidaten van de SP voor het provinciebestuur. Dat betekent dat Daan Prevoo en Marleen van Rijnsbergen de eerste SP-gedeputeerden van Limburg zullen worden. Komende woensdag 29 april wordt het akkoord besproken in Provinciale Staten en zal het nieuwe provinciebestuur worden geïnstalleerd.

Foto: Jan Abbink

Tijdens de regioconferentie werd ook de nieuwe fractie gehuldigd met bloemen. Met het doorschuiven van Daan en Marleen naar het provinciebestuur, zullen Huub Quaedflieg en Yolanda Claessens toetreden tot de Staten voor de SP. Zij worden ook tijdens de vergadering van 29 april geïnstalleerd.